top of page
myotaf NO BG.png

מה זה גישת טיפול myoTAF?

הגישה נולדה מתוך תחום הטיפול בדיבור והצורך להסתכל על מכלול תפקודי הפה ובאופן אינטגרטיבי. 
הגישה הורחבה לטיפול במכלול תפקודי הפה (נשימה, לעיסה, בליעה בשלב האוראלי) 

יעדי הגישה: 
1 .לשים דגש על שיפור תפקודי על מנת לסייע למטופל במידת ההשתתפות שלו בחיי היומיום
2. הבנת חשיבות הטיפול בתפקודי פה כמשפיעה על תפקוד כללי ובריאות הפה והגוף  
3. להכיר טכניקות טיפוליות  רבות גם שלא כוללת כלים או מכשירים וגם כאלו שכוללות, על מנת שארגז כלים יהיה גדול ככל הניתן 
4. לקדם מס תפקודים במקביל 
5. לשאוף לטיפול יעיל והגדלת קצב ״האפקט הטיפולי"
6. להבין מתי יש צורך בהפנייה לאנשי מקצוע נוספים
 
7. חשיבות העבודה המולטידספלינרית וזיהו הצורך בכך

קורס בגישת myoTAF
מיועד ל: קלינאיות תקשורת המטפלות בילדים מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות ובמגוון אוכלוסיות.
"לכל מטופל יש פה", חשוב שלכל קלינאית תקשורת יהיה ידע עיוני ומעשי לאתר לאבחן ולטפל בתפקודי פה כחלק ממכלול תחומי הטיפול שלה.
הקורס כולל אינטגרציה של ידע רב ונועד להעניק לקלינאיות תקשורת כלים קליניים לטפל בתחום זה.

Speech Therapist
photo_2025-03-21_17-18-47.jpg

סה"כ 32 שעות אקדמאיות
(כולל מפגשי הדרכה)

7 מפגשים מקוונים
2 מפגשי הדרכה מקוונים בשנה

מועד תחילת הקורס מאי-יוני 2025

מתמשכת על פני תקופה של כחודשיים, ולאחריה יתקיימו מפגשי רענון פעמיים בשנה. פריסת הקורס על פני כחודשיים מאפשרת זמן הפנה למידה ויישום בין המפגשים. מומלץ להיות נוכחים בלייב. במידה ולא יתאפשר הגעה לאחד מהמפגשים או חלק ממנו, יהיה ניתן לצפות בהקלטה בזמנכם ובנחת, חשוב ורצוי לפני המפגש העוקב.

מבנה ההרצאות יהיה מסודר, יהיה זמן להעברת ידע וזמן מסודר לשאלות בחלקים שמיועדים לכך על מנת לשמר את איכות ורציפות העברת החומר. בתום כל הרצאה יישאר זמן לשאלות נוספות

פרטים על הקורס

פורמט הקורס

מפגש ראשון: מבוא והגדרת תפקודי פה (OMT)

תאריך ושעה: 7.05.2025 | 19:00-22:15

הרגלים אוראליים לקויים, השפעת נשימת פה על המערכת הסטומטוגנטית, "הנשימה תפקוד בסיסי לכל שאר התפקודים", כיצד לזהות נורות אדומות ומאיזה גיל? רצף התפתחות מיומנויות אורו- מוטוריות ואכילה, חשיבות מיומנויות לעיסה ובליעה תקינים, הבחנה בין טיפול באכילה לבין התייחסות לתחום אכילה בתוך טיפול תפקודי פה, הקשר בין התפתחות אכילה והתפתחות דיבור (רצף התפתחות הפרדות תנועה בכל תפקוד).

מפגש שני: אנטומיה ותמונה קלינית של קשיי תפקוד

תאריך ושעה: 14.05.2025 | 19:00-22:15

אנטומיה של שרירי פה-פנים, דגש על תפקודי השרירים, התמונה הקלינית של קשיי תפקוד, הקשר בין מבנה לתפקוד, קשיים בהפרדות תנועה והשפעתם. עיבוד חושי-מוטורי. בנוסף, נתייחס לריור.

מפגש שלישי: הערכת מכלול תפקודי פה ומיקוד התוכנית הטיפולית

תאריך ושעה: 21.05.2025 | 19:00-22:15

בדיקת פה-פנים, בדיקות תפקודיות ומדידות. נשימה, מיומנויות לעיסה ובליעה והפקת דיבור, כיצד לסכם את ממצאי הערכה וקביעת תכנית טיפולית.

תינתן התייחסות לבחינה והתרשמות רמת תפקוד של המטופל בהתחשב ברקע האישי שלו. 

*בין המפגשים תינתן משימה לבצע הערכה על מטופל קיים (ניתן יהיה להמשיך איתו לעבודת גמר)

מפגש רביעי: טיפול בגישת myoTAF

תאריך ושעה: 28.05.2025 | 19:00-22:15

מטרות וטכניקות לשיפור התשתית האוראלית, הבחנה בין טיפול בגיל מוקדם, אוכלוסיות מיוחדות לבין טיפול ״קלאסי״.

  • טכניקות לטיפול בנשימה נתייחס לילדים צעירים (מתחת לגיל 4) ולילדים בוגרים ומבוגרים.

מפגש חמישי: המשך טיפול בגישת myoTAF

תאריך ושעה: 04.06.2025 | 19:00-22:15

  • טכניקות ותפקודים לטיפול במיומנויות לעיסה, בליעה

  • טכניקות לשיפור הפקת דיבור - נתייחס לשיפור כללי של מובנות דיבור, שיבושי פרונטינג, בקינג, שורקות אינטרהדנטליות ולטרליות, וכו'.

מפגש שישי: ליקויי סגר, גורמים וטיפול. הרצאתה של ד״ר סתיו בן שושן, רופאת שיניים ומומחית באורתודונטיה

תאריך ושעה: 10.06.2025 | 10:00-13:00

בהרצאה זו המשתתפים יקבלו כלים שימושיים שיסייעו להם לאבחן ליקויי סגר הדורשים טיפול אורתודונטי כללי ומוקדם. כמו כן, נדבר על השפעת תפקודי הפה השונים על מבנה השיניים והלסתות. בנוסף, יתקיים דיון על אופן שיתוף פעולה בין קלינאי תקשורת לאורתודונטים.

מפגש שביעי: סיכום, דיון על מקרים מהקליניקה

תאריך ושעה: 18.06.2025 | 19:00-22:15

הצגת מקרים וסיכום

בונוסים

לפרטים ושאלות נוספות ניתן לפנות אלי בהודעה בטלפון 050-7405128

  • תוגש עבודת גמר (ביצוע הערכה וקביעת מטרות טיפול עבור מטופל קיים), ידידותית למשתמש :-) העבודה תוגש בכתב, יינתן פורמט מובנה שיש למלא אותו וייבדק באופן אישי ויינתן משוב.

  • המשתתפים יקבלו קובץ סיכום myoTAF טכניקות ותפקודים (חדש!)

  • תבנית לסיכום הערכה ודוגמאות לניסוח מטרות טיפול

  • תבנית הפנייה לייעוץ נוסף (אאג / אורתודנט)

  • תינתן גישה למאגר מאמרים חשובים בתחום

  • יתקיימו שני מפגשי הדרכה בשנה נוספים (ללא עלות) רק לבוגרי הקורס לקבלת עדכונים ודגשים חשובים. כל מפגש יימשך שעתיים

מקורות

Zaghi, S., Shamtoob, S., Peterson, C., Christianson, L., Valcu‐Pinkerton, S., Peeran, Z., ... & Yoon, A. (2021). Assessment of posterior tongue mobility using lingual‐ palatal suction: Progress towards a functional definition of ankyloglossia. Journal of oral rehabilitation, 48(6), 692-700.https://doi.org/10.1111/joor.13144
Ribeiro G.C.A., dos Santos I.D, Santos, A.C.N, Paranhos L. R., César C.P.H.A.R. (2016). Influence of the breathing pattern on the learning process: a systematic review of literature. Brazilian Journal of Otorhinolaryngology, 82:466-78.
Mogren, Å., Havner, C., Westerlund, A., Sjögreen, L., Agholme, M.B., & Mcallister, A. (2022). Malocclusion in children with speech sound disorders and motor speech involvement: a cross-sectional clinical study in Swedish children. European Archives of Pediatric Dentistry. 23(4):619-628.
Mogren, Å., Sjögreen, L., Barr Agholme, M., & McAllister, A. (2020). Orofacial function in children with Speech Sound Disorders persisting after the age of six years. International journal of speech-language pathology, 22(5), 526-536.
Meyer, P. G. (2000). Tongue lip and jaw differentiation and its relationship to orofacial myofunctional treatment. International Journal of Orofacial Myology, 26(1), 38-46.
Merkel-Walsh, R. (2020). Orofacial myofunctional therapy with children ages 0-4 and individuals with special needs. International Journal of Orofacial Myology and Myofunctional Therapy, 46(1), 22-36
Inada, E., Saitoh, I., Kaihara, Y., & Yamasaki, Y. (2021). Factors related to mouth-breathing syndrome and the influence of an incompetent lip seal on facial soft tissue form in children. Pediatric Dental Journal, 31(1), 1-10.
Hitos SF, Arakaki R, Solé D, Weckx L.L. (2013). Oral breathing and speech disorders in children. Journal de Pediatria (Rio J).;89:361-5.
Alhazmi, W. A. (2022). Mouth Breathing and Speech Disorders: A Multidisciplinary Evaluation Based on The Etiology. Journal of Pharmacy & Bioallied Sciences, 14(Suppl 1), S911.
Abreu, R.R., Rocha, R.L., Lamounier, J.A., & Guerra, Â.F.M. (2008). Etiology, clinical manifestations and concurrent findings in mouth-breathing children. Journal de pediatria, 84(6), 529-535

ספרי קריאה מומלצים

Merkel-Walsh, R., & Overland, L. (2018). Functional assessment and remediation of tethered oral tissues (TOTs). Charleston, SC. ASHA.
Gatto, K., (2016). Understanding The Orofacial Complex; The Evolution of Dysfunction. Outskirts Press
Bahr, D. (2010). Nobody told me (or my mother) that! Everything from bottles and breathing to healthy speech development. Future Horizons

קלינאית תקשורת בעלת תואר ראשון ושני בהפרעות בתקשורת עם ותק של 20 שנים, בטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, קשיים בתפקודי פה, מובנות דיבור ירודה, אפרקסיה ילדית של הדיבור.

בעלת Master Instructor of the Buteyko International Clinic בישראל אשר מסמיכה מטפלים מטעם קליניקת בוטייקו הבינלאומית.

מנהלת מרכז טיפולי המתמחה בתפקודי פה. מרצה ומדריכה בתחומי תפקודי פה וטיפול נשימה בשיטת בוטייקו.

מקימת מיזם תרפיק, המנגיש ומאגד תוכן מקצועי ומוצרים טיפוליים מתחומי מקצועות הבריאות. בין הכשרות הבולטות - קורסי OPT, PROMPT, Buteyko Breathing, בתחום האוסטאופתיה- מניפולציות לרינגיאליות, גישת SOS לטיפול בבעיות האכלה וגדילה של תינוקות וילדים ובוגרת לימודי תעודה ביסודות מוזיקליים ופיתוח קול.

  • Instagram
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube

עקבו אחרי גם ברשתות המובילות

11.jpeg

לירון מלצר

קלינאית תקשורת M.A.

משובים מקורסים קודמים

מה מקבלים?

מצגות של ההרצאה

גישה לצפייה חוזרת בהקלטות לכל החיים

בסוף הקורס יינתן קובץ טכניקות ותפקודים לסייע ותמיכה בטיפולים בקליניקה

תבנית לסיכום הערכה ודוגמאות לניסוח מטרות טיפול

תבנית הפנייה לייעוץ נוסף (אאג / אורתודנט)

קבוצת טלגרם לתמיכה לאחר הקורס

משתתפות הקורס יקבלו תעודת סיום קורס

שני מפגשי רענון בשנה

גישה מתעדכנת למאמרים

"זכיתי להשתתף בקורס מקיף ועשיר אשר הציע תכנים מאוד מעניינים, מדוייקים, פרקטיים ועדכניים בתחום הטיפול בדיבור ותפקודי פה. במהלך הקורס רכשתי כלים מעשיים ליישום בטיפול בילדים עם בעיות בדפוס נשימה, אכילה, היגוי ומובנות דיבור. הקורס העלה מודעות לגבי אספקטים שונים בטיפול (תפיסתיים, פונולוגיים, מבניים, מוטוריים ותחושתיים וקשרי הגומלין ביניהם לצד החיבור בין העבודה שלי כקלינאי תקשורת לבין אנשי מקצוע מתחומים אחרים"

מוחמד מוגרבי

"הקורס היה מושקע מובנה ומסודר, נתן זווית ראייה של מכלול, כאילו להסתכל ממעוף הציפור על כל תפקודי הפה וחשיבות האינטגרציה בין כל התחומים"

דקא מיסאא

"תודה על קורס מעמיק ומקצועי בתפקודי פה"

ד״ר גילה טובול לביא

"הקורס תרם רבות להתפתחות המקצועית שלי וענה על כל הציפיות ומעבר לכך.
תודה רבה על קורס מעניין, מקצועי ומעשיר, ועל הזמינות גם מעבר לשעות הקורס להתייעצות
ושאלות"

סיגל זילברצויג- אביישר

קלינאיות תקשורת שעוקבות אחרי, כחלק מההמלצות שלי על קורסים שנותנים עוד ידע פרקטי.
אני ממש ממליצה לכם להירשם לקורס "טיפול בדיבור ותפקודי פה בשיטת omt" עם המרצה המדהימה והסבלנית @lironmeltser
מחוות דעתי האישית, היתה לי הזכות ללמוד בקורס עם לירון המקסימה, זכיתי לקבל ממנה ידע נרחב וכל כך חשוב בתחום תפקודי הפה, למדתי איך כל דבר קטן משפיע כמכלול על שלל תפקודים.
קיבלנו הזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות בסבלנות רבה למדנו על תאוריה, פרקטיקה והכי חשוב בצענו אינטגרציה קלינית תוך כדי התנסויות וניתוח סרטונים
ממליצה בחום רבבבב

אסתר בן שחר

"הייתה לי הזכות להשתתף בהשתלמות המקצועית, המדויקת והפרקטית של לירון. התוכן הועבר
בצורה ברורה, תוך שימוש בדוגמאות מהשטח. לירון הייתה נכונה לענות על כל שאלה, ובעיקר
עשתה תיאבון ללמוד עוד ועוד, ממליצה בחום!"

הילה אייזיקס

"תודה רבה!! ההשתלמות ממש מעניינת ומלמדת והחומר מועבר בצורה ממש ברורה ונעימה! אני
יוצאת מכל מפגש עם ידע חדש שאני מיד מיישמת בטיפול או בהסתכלות על מטופלים"

ליטל לחמי

"היה מעשיר מאוד!! תודה על השתלמות מקיפה ומעניינת, שנתנה גם ידע נרחב וגם כלים פרקטיים! למדתי הרבה על כל מה שקשור לתפקודי פה - בהערכה ובטיפול! תודה"

יהודית יעקב

"ממליצה בחום על הקורס של לירון מלצר!!!
מקיף, מקצועי, מרתק ומעשיר!
לירון מעבירה את החומר בצורה נעימה ורהוטה.
הקורס הרחיב לי את ההסתכלות על שיבושי היגוי קשים ועזר לי להבין את המקור לקושי.
קיבלתי המון כלים ליישום וכבר עכשיו אני רואה אחרת את המטופלים וניגשת לטיפול באופן הרבה יותר מדויק ומכוונן והמרוויחים העיקריים הם המטופלים"

ליאורה אייל

סיום קורס קרית אונו_.jpg

קורס myoTAF

טיפול בתפקודי פה OMT

bottom of page